معرفی کالا ها و خدمات در نرم افزار های تلفن همراه

اهمیت و طریقه محاسبه LTV

تفاوت بین توسعه‌دهندگانی که از اپلیکیشنشان میلیون‌ها تومان درآمد کسب می‌کنند با اپلیکیشن‌هایی که حتی یک سکه پانصد تومانی هم درآمد ندارند، می‌تواند در یک نکته مهم خلاصه شود:

توسعه‌دهندگان و بازاریاب‌ها تا چه میزان ارزش یک مشتری را درک کرده‌اند؟

ارزش طول عمر کاربر[1] (CLTV) ازیک‌طرف یک ابزار و معیار بسیار مهم در بین پابلیشرهای اپلیکیشن‌ها بوده، از طرف دیگر اندازه‌گیری و فهم درست آن مبهم است. CLTV در برآورده سازی بسیاری از اهداف نقش مهمی دارد: ابزاری برای پیش‌بینی رشد[2]، میزان وفاداری مشتری و شاخص موفقیت یک اپلیکیشن است. با تمامی سادگی، این معیار بودجه تبلیغاتی شما را مشخص می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، ارزش هر مشتری شما را تعیین کرده و میزان پولی را که باید برای کسب مشتری جدید هزینه کنید، مشخص می‌کند.

در این پست قصد داریم CLTV را به بخش‌های ملموسی دسته‌بندی و برای محاسبه‌ی هر بخش نمونه‌هایی را بیان کنیم. درنهایت با کنار هم قرار دادن تک‌تک موارد سعی می‌کنیم یک معیار برای هزینه جذب مشتری جدید[3] (CAC) به دست آوریم که برای تعیین میزان بازگشت سرمایه بازاریابی به شما کمک کند.

بر اساس نظر مدیر تیم Zynga، LTV می‌تواند به سه دسته متغیر تقسیم شود:

یک.  کسب درآمد: تأثیر مشتری‌های شما در درآمد اپلیکیشنتان (تبلیغات، پرداخت درون برنامه‌ای یا عضویت)

دو.  ماندگاری کاربر: میزان درگیر شدن کاربر در اپلیکیشن شما، بر اساس میانگین زمان عمر مشتری

سه.  گسترش ویروسی[4]: مجموع ارزشی که یک کاربر از طریق دعوت کاربران جدید به اپلیکیشن شما می‌افزاید.

 

روش‌های مختلفی برای تعیین کردن میزان تأثیر هر یک از این متغیرها مطرح است، اما یک راه متداول برای محاسبه CLTV روش زیر است:

در این رابطه، کسب درآمد بر اساس ARPU[5]، حفظ کاربر بر اساس معکوس ضریب عدم استفاده[6] و گسترش ویروسی از طریق جمع مقادیر ارزش‌هایی که یک مشتری از طریق کاربران جدید به شما می‌افزاید، محاسبه شده است.

البته معیار گسترش ویروسی به دلیل اینکه اکثر اپلیکیشن‌ها از آن استفاده نمی‌کنند، به‌صورت اختیاری لحاظ شده است.

یک.  کسب درآمد

گام اول محاسبه میزان درآمدی است که به‌صورت میانگین یک مشتری در طول یک بازه زمانی مشخص تولید می‌کند. این مقدار معمولاً با عنوان میانگین درآمد به ازای هر کاربر[7] شناخته می‌شود.

ARPU برحسب مجموع میزان درآمدی که در یک بازه زمانی در اپلیکیشن به دست آمده است تقسیم‌بر تعداد کاربران فعال آن در همان مدت محاسبه می‌شود.

ARPU معمولاً برحسب ماه محاسبه می‌شود؛ اما ازآنجاکه در اکثر اپلیکیشن‌ها در طول یک ماه فقط 25% کاربران به استفاده از اپلیکیشن ادامه می‌دهند، این مقدار در طول هفته و یا حتی روز محاسبه می‌شود.

راه‌ها و تعابیر مختلفی در مورد محاسبه کاربر فعال وجود دارد، اما ساده‌ترین راه، شمارش تمامی کاربرانی است که در طول ماه گذشته حداقل یک بار از اپلیکیشن شما استفاده کرده‌اند.

دو.  محاسبه ماندگاری

گام بعدی در محاسبه LTV پیش‌بینی طول عمر میانگین کاربر است. به چه میزانی کاربر در اپلیکیشن درگیر شده است؟

برای اندازه‌گیری این عدد باید ابتدا ضریب عدم استفاده را تعیین کرد. درواقع این ضریب بیان می‌دارد که چه درصدی از کاربران شما در مدت‌زمانی مشخص دیگر از اپلیکیشنتان‌ استفاده نمی‌کنند. شیوه‌ی محاسبه‌ی این عدد برحسب تعداد کاربران ازدست‌رفته تقسیم‌بر تعداد کل مشتریان در ابتدای این بازه به دست می‌آید.

بازه‌ی زمانی استفاده‌شده در این فرمول، برابر با همان بازه‌ای است که در محاسبه‌ی ARPU از آن استفاده شده است.

هنگامی که ضریب عدم استفاده محاسبه شد، با عکس کردن این عدد می‌توان زمان تخمینی را که یک مشتری در اپلیکیشن درگیر است محاسبه کرد؛ بنابراین اگر ضریب عدم استفاده پنجاه درصد باشد، بدین معناست که طول عمر متوسط کاربر دو ماه است.

سه.  محاسبه گسترش ویروسی

ازآنجاکه محاسبه‌ی کمی این نوع گسترش سخت و پیچیده است و اکثر اپلیکیشن‌ها از این نوع رشد استفاده نمی‌کنند، این عدد معمولاً صفر در نظر گرفته می‌شود.

برای بازاریابانی که به این اطلاعات دسترسی دارند، گسترش ویروسی با تعداد کاربرانی که از طریق دعوت دیگر کاربران به اپلیکیشن پیوسته‌اند، ضربدر میزان خرجی که کردند، محاسبه می‌شود.

 

اکنون که هر سه پارامتر را محاسبه کرده‌اید، می‌توان ارزش طول عمر کاربر را محاسبه کرد. برای مثال فرض کنید، یک کاربر به‌صورت میانگین چهار هزار و پانصد تومان در ماه خرج می‌کند و شما در ماه نرخ خروج شصت درصد را تجربه می‌کنید و فرض کنیم که گسترش ویروسی اپ شما صفر است. با توجه به فرمول:

CLTV = 4500*1/.6 + 0 = 7500

این بدین معناست که ارزش طول عمر کاربر شما هفت هزار و پانصد تومان است.


استفاده از CLTV

هدف از این محاسبات ریاضی پاسخ به این سؤال است که آیا سرمایه‌گذاری در تبلیغات نصب اپلیکیشن، یا سایر کمپین‌های اکتساب کاربر منطقی است یا خیر؟

مادامی‌که میانگین ارزش طول عمر کاربر (LTV) از هزینه جذب کاربر[8] جدید بیشتر باشد، بازگشت سرمایه‌ی بازاریابی شما مثبت خواهد بود.


در دنیای موبایل و اپلیکیشن‌ها، جذب کاربر تنها به هزینه به ازای هر نصب[9] (CPI) خلاصه می‌شود که از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود که در آن هزینه‌ی هر نصب عبارت است از کل بودجه‌ی مصرف‌شده برای کمپین نصب اپلیکیشن تقسیم‌بر ت��داد نصب‌های مستقیمی که از کمپین مذکور حاصل‌شده‌اند:

اگر هزینه‌ی جذب یک کاربر جدید (نصب) کمتر از میزان درآمدی باشد که به‌طور میانگین هر کاربر ممکن است، فراهم کند، تبلیغات منطقی است.

اما در غیر این صورت (اکثر مواقع در بازی‌های موبایل) شما باید به دنبال راهی برای افزایش ماندگاری کاربر فعلی، افزایش ARPU و یا افزایش ارجاعات کاربران باشید و پس‌ازآن به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات باشید.

 

موفقیت در بازار اپلیکیشن‌های موبایل بستگی به میزان درک شما از اعداد و ارقام لازم و مهم این دنیا دارد و محاسبه‌ی LTV می‌تواند شما را اکثریت قریب به اتفاق اپلیکیشن‌های ناموفق حال حاضر در این اکوسیستم جدا کند. دانستن نحوه‌ی محاسبه‌ی این شاخص به شما کمک می‌کند که نه‌تنها هزینه‌ی تبلیغات خود را هدفمند کنید، بلکه با تمرکز بر تقویت یکی از سه جز LTV درآمد اپلیکیشن خود را به‌درستی افزایش دهید.


برگرفته از وبلاگ تپ سل


تجربه تبلیغات بر روی اپلیکیشن های موبایل با شبکه تبلیغات

متخصصان حوزه بازاریابی معتقد هستند که رشد تبلیغات بر روی موبایل ها در سال های آتی افزایش خواهد یافت.
اما دلیل این رشد چیست؟ 
می توان گفت بسیاری از موانعی که پیش روی تبلیغات بر روی موبایل بودند اکنون دیگر وجود ندارند. وجود سخت افزارهای قوی موبایل های امروزی و شبکه های پر سرعت اینترنت این امر را امروزه میسر ساخته است.

شبکه تبلیغات همسو با این پیشرفت ها و پاسخ به نیاز مشتریان خود، قصد دارد تا سرویس جدید خود برای تبلیغات بر روی اپلیکیشن های موبایل را در آینده یی نزدیک راه اندازی کند.
در حال حاضر برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های حوزه موبایل می توانند اپلیکیشن های خود را در قسمت اپلیکیشن های من درون پنل کاربری ثبت کنند، تا این اپلیکیشن ها برای این سرویس آتی توسط تیم فنی شبکه تبلیغات مورد بررسی قرار گیرند.

تبلیغات با استفاده از اپلیکیشن موبایل

اغلب متخصصان بازاریابی مدعی هستند که تبلیغ روی موبایل بر سایر روش ها برتری خواهد یافت . گویا این بار حق با آنها است .خواه بحران اقتصادی وجودداشته باشد یا خیر. به سختی می شود آمار جهانی را به دست آورد ولی شرکت  AdMob یکی از شرکت های پیشرو در امر تبلیغات موبایلی مدعی است تعداد آگهی های ارسال شده در سراسر جهان با رشد سه برابری در سراسر جهان به رقم 4.5 میلیارد فقره رسیده است.

 دلیل این رشد چیست ؟ می توان گفت بسیاری از موانعی که پیش روی تبلیغ روی موبایل بودند اکنون دیگر وجود ندارند.یکی از این موارد سخت افزار است. برای سال ها دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه با زحمت و بسیار نا خوشایند بود. زیرا که از یک طرف صفحه نمایش آن بسیار کوچک بود و از طرف دیگر کنترل آن بسیار سخت و طاقت فرسا بود. اما نسل جدید تلفن های «هوشمند» ( smart )  مانند iPhone شرکت اپل ، G1 شرکت گوگل و BlackBerry Storm این مشکل را حل کرده اند . این تلفن ها دارای صفحه نمایش لمسی (touch-screens ) بوده که برای نمایش صفحات وب -و همچنین آگهی های تبلیغاتی - به اندازه کافی بزرگ هستند.


 شبکه های با سرعت بالا و نرخ های پایین نیز به گسترش این امر کمک کرده اند. این که مشترکان مجبور بودند برای دانلود آگهی تبلیغاتی معطل شوند در حالیکه هر ثانیه معطلی موجب اضافه شدن مبلغی به صورتحساب تلفن آنها می شد یکی از دلایلی بود که موجب می شد مشترکان احساس ناخوشایندی نسبت به محصولی که آگهی آن رادریافت می کردند پیدا کنند. اما با افزایش سرعت دانلود و تعرفه یکسان شرکت های ارائه دهنده خدمات موبایل – و همینطور افزایش روز افزون وجوهی که بواسطه آگهی ها ارائه می شوند- این نحوه تبلیغات بیشتر مورد قبول عامه قرار گرفته است.

همچنین متخصصان بازاریابی بر روی اینکه کدام نوع آگهی برای ارسال روی گوشی موبایل مناسبت تر است تحقیقاتی را آغاز کردند. این تحقیقات مشخص کرد آگهی هایی که شامل یک متن ساده باشند و بنرهای تبلیغاتی بر سایر آگهی ها برتری دارند اما ایده ای که بیشتر مورد توجه قرار گرفت انتشار پیام از طرق کانال های  مختلف بود. 

  

شرکت Amobee   به  شرکت های طرف قراردادش نه تنها  اجازه ارسال آگهی های متنی و صفحات اینترنتی را روی موبایل مشتریانشان می دهد ، بلکه اجازه ارسال بازی و دیگر برنامه های قابل اجرا روی موبایل را هم برای آنها فراهم می آورد.

یک دیدگاه امید بخش دیگر جلب توجه ها به وسیله ارائه خدمات تجاری است. برخی از مشتریان  شرکت Amobee   به افراد اجازه می دهند تا با اضافه کردن آگهی آنها در ذیل  پیام متنی  شان آن پیام ها را به صورت  رایگان ارسال کنند.

تبلیغ روی موبایل مانند شبکه های اجتماعی ، خطرها و فرصت هایی را به همراه خود دارند.خطر آنها این است که  ظاهرا مخل حریم خصوصی است زیرا که در یک محیط بسیار شخصی ظاهر می شود. این موضوع  همچنین باعث شده تا تولید کنندگان آگهی های تجاری  بیشتر به آن علاقه داشته باشند زیرا که می توانند بدون اینکه مجبور باشند  بی احساس به نظر برسند  مخاطبانشان را هدف گیری کنند.

منبع : www.hami-r.com

چهار گرایش بازاریابی موبایل در سال 2016

در جوامع بشری عوامل معدودی از جمله گوشی های موبایل تاثیری بنیادین در شیوه ی زندگی، کار و روابط اجتماعی انسان ها داشته اند. از ارسال ایمیل و پیام گرفته تا تعبیه ی دوربین ها، نویگیشنGPS، منوها و سرگرمی ها هیچ کس پیش بینی نمیکرد روزی فرا برسد که این ابزار کوچک به جز جدایی ناپذیر زندگی دیجیتال ما مبدل گردد.

همگام با تغییر در تکنولوژی و ابزارها، متدهای بازاریابی نیز دستخوش تغییر شده اند. 2015 اولین سالی بود که تعداد ترافیک/کاربران موبایل از تعداد کاربران کامپیوترها پیشی گرفت. این مساله دریچه ای از ایده های جدید را برای دسترسی به مشتریان، تولید محتوا و ارائه ی پیشنهادات قانع کننده به روی بازاریابان و تجار گشود.

دیگر دوران ارتباطات عمودی (ازبالا به پایین)، تبلیغات مزاحم و کمپین های ضعیف افزایش مشتری به سر آمده است. امروزه به داده های بیشتری دسترسی داریم و از این داده ها برای خلق ایده ها و گرایش های بدیع استفاده میکنیم. در ادامه به تعدادی از این گرایش های نوین اشاره میکنیم:

تغییر مشتری مداری.




این تغییر بمانند ساخت فیلم های استاکر ترسناک است اما درحقیقت میتوان گفت در رقابت برای مشتری مداری بیشتر به مرز وسواس نزدیک شده ایم. ما به نقطه ای رسیده ایم که داده های بزرگ(big data) و عواقب ناشی از آن تاثیر منفی نداشته و ما می توانیم از آن برای خلق تعاملات معنادار استفاده کنیم.

موبایل، ابزاری است که در تحقق این هدف نقش مهمی ایفا میکند. اما شرکت ها هنوز موفق به یافتن راهی برای تاثیرگذاری آن نشده اند اما شما میتوانید شرط ببندید تنها کسانیکه به این تصمیم گیری ها قدرت می بخشند مشتری ها هستند نه کمپانی ها.

محدود نشدن نتایج موتورهای جستجو به نمایش صفحات.


گوگل پیشتر در نتایج جستجو، ویدئوها را نیز نمایش میداد اما بتازگی تبلیغات ویدئویی را نیز محک زده است. سایر موتورهای جستجو بمانند پلتفرم هایی همچون فیسبوک و توییتر این نوع از تبلیغات را در قالب نمایش اتوماتیک ویدئوها و Vine ها استفاده کرده اند اما گوگل درحال حاضر به محک زدن نحوه ی عملکرد ویدئو های تبلیغاتی مشغول است.

فرض کنید کاربران پذیرای این ایده (ویدئوهای تبلیغاتی) باشند، در اینصورت از جایگاه اپلیکیشن ها در جدول SERP شگفت زده نشوید. قطعا پیش از این نیز دایرکتوری ها و نظریه های اپلیکیشن وجود داشته اند اما اپلیکیشن ها بعنوان بخشی از نتایج جستجو، این دایرکتوری ها و استورها را به مسیر کاملا جدیدی هدایت خواهند کرد.

علاوه براین از وقوع تغییرات شگرف در جستجوی موبایل نیز شگفت زده نشوید. متخصصان تجربه کاربری و رابط کاربری هنوز در حال بررسی این مساله هستند که ما چطور از دستگاه های موبایل استفاده میکنیم. با انبوهی از داده ها و عادت های مربوط به مرور این داده ها که از گذشته نشات میگیرند با صفحه ای مملو از نتایج روبرو خواهیم بود که امکان قطع کردن آن وجود ندارد. درآینده موتورهای جستجوی موبایل را خواهیم دید که بخوبی بهینه سازی شده و کمک میکنند تا اپلیکیشن های شخص ثالث محصولات را براساس رنگ، سایز، موقعیت و قیمیت مورد نظر مشتریان معرفی کنند.

محو شدن برندها در میان اپلیکیشن ها، تجارت الکترونیک و جامعه.




سال 2016 شاهد نوآوری های بسیار شگرفی در اپلیکیشن ها خواهیم بود. همچنین شاهد خواهیم بود که اپلیکیشن ها و تجارت الکترونیک مرتبط با آنها و خروجی ها(رسانه های) اجتماعی یکپارچه شده و با یکدیگر ادغام میشوند. بسیاری از پلتفرم های اجتماعی هم اکنون نیز خصوصیات تجارت الکترونیک را با شبکه های خود ادغام کرده اند. از "Shop Now" اینستاگرام گرفته تا "Buyable Pins" پینترست پرطرفدارترین پلتفرم ها بدنبال راههایی برای محو کردن فواصل میان وب، اجتماع، اپلیکیشن و تجارت الکترونیک هستند.

با یکپارچه سازی بیشتر موبایل، اجتماع و تجارت الکترونیک امکان ترکیب باتن های خرید و مرور براساس این ایده بیشتر به واقعیت نزدیک میشود.

اپلیکیشن ها، انعکاسی از سبک زندگی انسان ها.




تنها اشکالی که تاکنون اپلیکیشن سازگار با آن مواجه بوده و هست، پهنای باند می باشد. امروزه شما برای انجام کارهای مختلف مانند ورزش کردن، غذا خوردن، یادآوری زمان برداشتن کودک از مدرسه و غیره از اپلیکیشن های مجزا استفاده میکنید.

انتظار میرود اپلیکیشن ها در سال 2016 به جزیی از زندگی روزمره ما انسان ها مبدل شوند. مادامیکه در تعداد اپلیکیشن های دانلود شده محدودیت وجود دارد، اپلیکیشن ها خودشان نقش اساسی ایفا میکنند بطوریکه اگر اپلیکیشنی برای سبک زندگی شما مناسب تر باشد سریعا به نفع اپلیکیشن دیگر حذف میشوند. سال 2016 شاهد خواهیم بود پتانسیل نهفته گوشی های موبایل به اوج شکوفایی اش برسد بگونه ای که فناوری های پوشیدنی و سیستم های اتوماسیون موبایل مانند Echo، Cortana و Siri اهمیت سابق را نخواهند داشت.


منبع: رادکام سیستم

تبلیغات موبایلی منبع 80 درصد از درآمدهای فیس‌بوک


نتایج مالی فصل چهارم سال 2015 شرکت فیس‌بوک نشان می‌دهد که 80 درصد درآمدهای این شبکه اجتماعی از آگهی‌های موبایلی نشات می‌گیرد.

در همین دوره زمانی، سود فیس‌بوک نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن، دو برابر شده است.

فیس‌بوک در کنار پروژه‌های بلندپروازانه‌ای همچون واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و پلتفرم Internet.org، سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه توسعه شبکه آگهی‌های موبایلی خود انجام داده است. 

به نقل از وب‌سایت Mobile Marketing Magazine، تعداد آن دسته از کاربران فیس‌بوک که فقط با ابزار همراه در این شبکه عظیم اجتماعی فعالیت می‌کنند، رشد قابل توجه 13 درصدی داشته است.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) مدیر عامل فیس‌بوک با ابراز خرسندی از نتایج به دست آمده، فصل چهارم سال 2015 را «یک پایان سال فوق‌العاده» خواند.

وی افزود فقط نتایج به دست آمده از کسب و کار ما مهم نبوده بلکه این نیز حائز اهمیت است که ما چگونه زندگی مردم را بهبود بخشیده‌ایم و در نقاط مختلف جهان ارتباط ایجاد کرده‌ایم. در سال 2016 و پس از آن، ما قصد داریم به کار خود ادامه دهیم… به جامعه‌مان سرویس بدهیم، میلیاردها نفری که هنوز (به اینترنت) دسترسی ندارند را متصل کنیم و فناوری‌های جدیدی پدید آوریم که مردم با استفاده از آنها بتوانند راه‌های بیشتری برای بیان (خواست و سلیقه و نیاز) خودشان به دست آورند.

از دیگر محورهای سخنان زاکربرگ می‌توان به ایجاد ابزار بهتری برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا در راستای بازاریابی محتوایی، بهبود قابلیت‌های فیس‌بوک برای سرویس‌دهی به کشورهای مختلف و نیز بهینه‌سازی خدمات این شرکت در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد.

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) مدیر عملیات فیس‌بوک نیز با اشاره به این که مصرف‌کنندگان به ابزار همراه نقل مکان کرده‌اند، گفت بازاریاب‌ها اکنون دریافته‌اند که اگر بخواهند به مشتریان خود دسترسی داشته باشند، باید به موبایل به دیده یک ضرورت نگاه کنند.

همچنین از «فیس‌بوک و اینستاگرام» به عنوان دو تا از مهمترین پلتفرم‌های تبلیغات موبایلی نام برد. اخبار مثبتی که از فیس‌بوک منتشر شده، رشد 12 درصدی ارزش سهام این شرکت را به دنبال داشته است.

 

منبع: iBazaryabi

موبایل در برابر کامپیوتر و لپ تاپ

از آنجایی که گوشی های آیفون انقلابی در فروش موبایل ایجاد کرده اند، شرکت های تبلیغ دهنده نیز در راستای این تغییر رفتار افراد، تلاش برای جلب توجه بیشتر مردم از طریق موبایل کرده تا جایگاه خود را در این تغییرات زیاد حفظ کند.

با در نظر گرفتن این واقعیت که افراد در حال حاظر زمان بیشتری را در گوشی های همراه و تبلت ها سپری می کنند، اما هنوز این نوع تبلیغات دیجیتال در بین شرکت ها جایگاه خود را بصورت کامل پیدا نکرده است و تعداد شرکت هایی که روی تبلیغات موبایلی هزینه می کنند در مقایسه با تبلیغ در وبسایت کمتر هستند.


در هر صورت نمی توان نادیده گرفت که تبلیغات موبایلی و درون اپلیکیشنی درحال رشد و قدرتمند شدن است. بر اساس تحقیقات اخیر، پیش بینی می شود که هزینه ای که روی تبلیغات موبایلی در اواخر امسال و اوایل سال بعد پرداخت می شود از میزان هزینه تبلیغات وبسایتی پیشی میگیرد. به همین دلیل، شرکت ها نه تنها به فکر این افتاده اند که برای تجارت خود اپلیکیشن موبایل تولید کنند بلکه تمایل دارند که به کاربران خود از طریق تبلیغات در موبایل نیز دسترسی پیدا کنند.



پیش بینی که در مورد این دو بستر تبلیغات دیجیتال در دنیا می شود این است که تا پایان سال 2016 تبلیغات وبسایتی جایگاه خود را به تبلیغات موبایلی دهد و در همین سال هزینه تبلیغات موبایلی در آمریکا تا 50 درصد افزایش خواهد داشت و به مبلغ 40.5 میلیارد دلار می رسد.

پیش بینی درآمد حاصل از تبلیغات موبایلی در آینده

تبلیغات موبایلی در میان انواع تبلیغات دیجیتال یکی از بزرگترین سرویس های در حال رشد است بطوری که در سال 2015 تبلیغات موبایلی 30 درصد از درآمد کل تبلیغات دیجیتالی در دنیا را به خود اختصاص داد که باعث شد 27 میلیارد درآمد بدست آورد.

تبلیغات دیجیتال به سه نوع تبلیغات وبسایتی، پیامکی و موبایلی تقسیم می شود. در حال حاظر بیش از دو میلیارد نفر در دنیا صاحب تلفن همراه هستند که همین موضوع موبایل را تبدیل به یکی از اصلی ترین رسانه های تبلیغات می کند. این تعداد گوشی همراه ، حتی بیش تر از تعداد تلویزیون ، کامپیوتر ، لپ تاپ و تبلت در دنیاست . بر اساس مطالعات اخیر، کاربران بطور متوسط روزی 30 میلیارد بار از این تعداد بیشمار موبایل استفاده می کنند.

در ادامه آماری در مورد میزان درآمد کسب شده از تبلیغات موبایلی ارائه شده است.

درآمد کل تبلیغات دیجیتال در سال 2014 _ 49.5 میلیارد دلار

درآمد تبلیغات موبایلی در سال 2014 _12.5 میلیارد دلار

درآمد تبلیغات موبایلی نصب اپلیکیشن در سال 2014  _ 3.6 میلیارد دلار

 

حال نگاه جامع تری به بازار تبلیغات موبایلی می اندازیم تا سرعت رشد این حوزه تبلیغات، میزان درآمد حاصل از این حوزه و جزییات بیشتر آن  را نمایش دهیم . با نگاهی کلی به وضعیت تبلیغات در تلفن همراه و بررسی رشد این حوزه تبلیغات می توان آینده روشن تری برای این حوزه در نظر گرفت.

با تحقیقات انجام شده پیش بینی می شود که تا سال 2018  درآمد حاصل از تبلیغات در موبایل به 42 میلیارد دلار در سال برسد یعنی بیش از 300 درصد رشد نسبت به 12 میلیارد دلار در سال 2014. همچنین درآمد تبلیغات ویدئویی از یک میلیارد در سال 2015 تا 1.7 میلیارد در سال 2016 تقریبا به دو برابر می رسد.

تصویر زیر به ما میزان درآمد پیش بینی شده برای هر یک از حوزه های تبلیغات در موبایل را نشان می دهد.




منابع : PageFair  ،  Adobe و Business Inside

پیشی گرفتن تبلیغات موبایلی از آگهی‌های مطبوعاتی در سال 2016


یک موسسه تحقیقات رسانه‌ای پیش‌بینی کرده که کاهش رشد اقتصادی در چین، روسیه و برزیل صنعت جهانی تبلیغات را در سال جاری میلادی با رکود مواجه خواهد کرد. 


موسسه «زنیت اوپتیمدیا» که یک شرکت خریدار رسانه‌ای است و در فعالیتهای ارتباطی سرمایه‌گذاری می‌کند، تخمین خود را برای رشد هزینه‌هایی که در جهان در زمینه تبلیغات می‌شود، با 0.2 درصد کاهش به 4 درصد رسانده است. این موسسه در ابتدا برای هزینه‌های تبلیغاتی امسال 4.9 درصد افزایش را تخمین زده بود اما چند بار این پیش‌بینی را اصلاح کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این موسسه تبلیغاتی اعلام کرده است که جهان به مدت طولانی دیگر نمی‌تواند به بازارهای نوظهور متکی باشد و انتظار می‌رود که آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن بیشتر از بازارهای جدیدتر به رشد اقتصادی جهان در سال جاری کمک کنند و این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

پیش‌بینی شده است که هزینه برای تبلیغات در سال 2016 میلادی به دلیل بازی های المپیک در برزیل و انتخابات آمریکا رونق بگیرد و رشد آن به 5 درصد برسد.  

همچنین سال آینده تبلیغات اینترنتی تلفن همراه از آگهی‌های مطبوعاتی برای اولین بار پیشی خواهد گرفت و سهم آن به 12.4 درصد از کل هزینه‌های تبلیغاتی در سراسر جهان خواهد رسید؛ در حالی که آگهی‌های مطبوعاتی سهمی به اندازه 11.9 درصد هزینه‌های تبلیغاتی خواهند داشت.

استیو کینگ، مدیر عامل شرکت اوپتیما در گفتگویی با رویترز اعلام کرده است : ما اکنون شاهد انتقال بیشتر بودجه‌های تبلیغاتی هستیم که اتفاقی تاریخی است و به دلیل استفاده بیشتر از تلفن همراه در زندگی روزمره و افزایش تعداد مشتریان آنها اتفاق افتاده است.



منبع: صدای اقتصاد

سهم تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۶

(هزینه تبلیغات رسانه‌ای در سال ۲۰۱۵)

 

بر اساس تحقیقات جدید، پیش‌بینی شده که هزینه تبلیغات موبایلی در جهان و تا پایان سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود؛ که این رقم بیش از نیمی از تبلیغات دیجیتال را شامل خواهد شد.

همچنین مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که ۶۲٪ از هزینه‌های بازاریابی موبایلی، مربوط به دو کشور چین و آمریکا می‌باشد.

پیش‌بینی رقم ۱۰۱/۳۷ میلیارد دلار هزینه تبلیغات و بازاریابی از طریق گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها در سال ۲۰۱۶، نشان‌دهنده رشد ۴۳۰ درصدی هزینه بازاریابی موبایلی نسبت به سال ۲۰۱۳ می‌باشد.

با توجه به روند رشد بازاریابی موبایلی و تغییرات در نوع وسایل ارتباطی، کارشناسان بازاریابی پیش‌بینی کرده‌اند که هزینه تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۹، تقریبا به دو برابر رقم فعلی (۱۹۹/۵۵ میلیارد دلار) خواهد رسید که این رقم در آن زمان، معادل ۷۰/۱ درصد از تبلیغات دیجیتال و بیش از یک چهارم تبلیغات رسانه‌ای خواهد بود.

 

 

کارشناسان بازاریابی تخمین زده‌اند که در سال آینده، بیش از دو میلیارد گوشی هوشمند، فقط در چین وجود خواهد داشت.

از طرف دیگر، در بسیاری از بازارهای نوظهور و درحال‌پیشرفت،‌ مصرف‌کنندگان و مشتریان این بازارها از اینترنت موبایلی به عنوان اصلی‌ترین و درصدی از آن‌ها به عنوان تنها وسیله ارتباطی به اینترنت استفاده می‌کنند؛ براین‌اساس، بازاریاب‌ها و مدیران، سرمایه‌گذاری زیادی بر این نوع بازاریابی (بازاریابی موبایلی) داشته‌اند.

 

3

(پیش‌بینی روند اختصاص هزینه تبلیغات، به تبلیغات موبایلی تا سال ۲۰۱۹)

 

منبع : http://hoodadtech.com/

آیا موبایل بستر خوبی برای تبلیغات است؟ آمار و ارقام چه میگویند؟

برای پاسخ به این سوال می توانیم به آماری که با بررسی رفتار کاربران موبایل بدست آمده نگاهی بیندازیم و بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم که تا چه میزان این بستر مناسب تبلیغات است.

در این مقاله ویزیت ساز قصد دارد تعداد کاربران گوشی های همراه و کامپیوتر را بررسی کند و اینکه در طول روز کاربران چقدر از زمان خود را صرف کار با موبایل می کنند. همچنین چه میزان تبلیغات در این حوزه موفق و نتیجه بخش است و بازده این نوع تبلیغات تا چه حد مفید است. با نگاه به آمار و اطلاعات جدول های زیر می توانیم خیلی راحت تر در مورد اهمیت این حوزه تبلیغات نظر بدهیم.

امروزه کاربران موبایل از بیشترین زمان خود را صرف کار با موبایل می کنند تا لپ تاپ و دیگر رسانه ها: